שיטות מניעת ריח אשפה

השאלה: האם אפשר למנוע היווצרות גזי ריקוב האשפה?

התשובה: כן. כיוון שגזי הריקוב נוצרים בתהליך אנאירובי, הפתרון הוא אספקת אויר/חמצן לכל החלקיקים של האשפה האורגנית. להלן תאור השיטות:

 אין לאצור את האשפה האורגנית בכלים אטומים. לדוגמה, מיכל עם מכסה סגור מונע אספקת החמצן לאשפה לכן בתוך החדרים המאווררים מומלץ להשאיר מיכל אשפה עם מכסה פתוח. מחוץ לחדר (ברחוב) הפתרון המומלץ הוא כלי אצירת האשפה עם פתחי אוורור (ראה/י  את הדוגמה בתמונה).

בחדר אשפה יש לתכנן אוורור מאולץ. למערכת אוורור מאולץ ישנם 2 תפקידים:

                      א.        אספקת החמצן לאשפה כתוצאה מסחרור האויר בחדר.

                      ב.         סילוק גזי הריקוב אשר נוצרו בכל זאת.

רצ"ב דוגמאות תכנון זרימת אויר בחדר אצירת האשפה בבניין רגיל ובבניין רב קומות:

יש לדאוג לניקוז נוזלים מכלי אצירת האשפה. האשפה האורגנית מפרישה נוזלים אשר מצטברים בקרקעית כלי האצירה. הנוזלים עוטפים את חלקיקי האשפה ומונעים אספקת החמצן לחלקיקים אילו, לכן יש לנקז את הנוזלים ובכך למנוע הצטברות הנוזלים בתוך כלי האצירה.

יש לשטוף כלי אצירת האשפה. על דפנות כלי אצירת האשפה מתיבשים נוזלי האשפה שכבה ע"ג שכבה. השכבות החיצוניות עוטפות ואוטמות את השכבות הפנימיות ויוצרות תנאים להתפתחות הריקוב. מומלצת שטיפה במים חמים בתוספת חומרי חיטוי.

יש לשטוף רצפת חדר אצירת האשפה. כשחדר אשפה מתוכנן לא נכון, נוזלי האשפה מתפזרים על רצפת החדר ומתיבשים שכבה ע"ג שכבה. השכבות החיצוניות מכסות ואוטמות את השכבות הפנימיות ויוצרות תנאים להתפתחות הריקוב. מומלצת שטיפה במים חמים בתוספת חומרי חיטוי וכמובן מומלץ תכנון מקצועי של החדר למניעת מצבים שכאלו.

שיטת דיכוי תהליך ריקוב האשפה בעזרת הזרמת חמצן אל מוקד הריקוב. ניתן לדכות את תהליך ריקוב האשפה בעזרת התקנת מחולל אוזון והזרמת האוזון אל תוך האשפה.

המלצות לבחירת כלי אצירת האשפה האורגנית כאן.

המלצות לתכנון חדרי אצירת האשפה כאן.

 להתיעצות לחץ\י כאן

פוסט זה פורסם בקטגוריה אשפה ללא ריח, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.