ריח אשפה הורג לאט

סטטיסטיקה

בכל שנה במדינת ישראל מתים 2 – 4 שרברבים (אינסטלטורים) בתוך שוחות ביוב. מדוע זה קורה?

שרברב מגיע לתקן תקלה בשוחת ביוב. הוא פותח מכסה השוחה. הוא מרגיש ריח חזק של גז מימן גופרי ומחליט להכנס אל תוך השוחה כדי "רק לראות את הבעיה". כעבור כדקה או שתיים הוא מפסיק להרגיש את הריח וחושב שהגז התאדה דרך המכסה הפתוח. השרברב ממשיך לעבוד בשוחה, כעבור כ- 5 דקות הוא מאבד את הכרתו וכעבור 10 – 15 דקות נוספות הוא מת.

 השפעת מימן גופרי על חוש ריח בני אדם

לגז מימן גופרי (או מימן גפריתי) H2S יש תכונה מסריחה (תַּרְתֵּי מַשְׁמַע) – הוא פוגע בחוש הריח וגורם לבני אדם לא להרגיש את הריח שלו אך כן להרגיש את הריחות האחרים. בריכוז של כ- 100 פי.פי.אם (100 חלקיקי הגז על מליון חלקיקי האויר) איבוד חוש הריח מגיע תוך דקה או שתיים. בריכוזים נמוכים יותר איבוד חוש הריח מגיע מאוחר יותר.

לעתים קרובות אנשים נכנסים לחדרי אשפה ומרגישים את הסרחון. כעבור זמן מה הם מפסיקים להרגיש את הסרחון וחושבים שהתרגלו אליו.  טעות!  חוש הריח שלהם נפגע!

 השפעת מימן גופרי על בריאות בני אדם

חשיפה נשימתית ארוכת טווח לריכוזים נמוכים של מימן גופרי עלולה לגרום לכאב ראש, לנדודי שינה, לשיתוק, לבעיות נפשיות, לברונכיטיס ובהמשך למחלות קשות של דרכי נשימה וראות.

לא מעט מבני מגורים סובלים מריח אשפה בתוכם. למרבה הצער בדרך כלל הדיירים לא מקשרים בין ריח אשפה קל לבין המחלות המתפתחות אצלהם. החיים הופכים למלחמה בלתי פוסקת נגד המחלות ללא סיכוי לנצח.

 הפתרונות הרעים

לעתים קרובות הדיירים "מתרגלים" לריח אשפה או מנסים לפתור את הבעיה בדרך לא מקצועית, למשל, בעזרת התקנת מתזי בושם או כד'. פתרון שכזה מקל על התחושה אך לא מונע מגז מימן גופרי לבצעה את זממתו הקטלנית.

 הפתרונות הטובים

הפתרון הנכון הוא למנוע מגז מימן גופרי להיווצר בחדר אשפה או במידה והוא נוצר – לסלק אותו בשיטה מקצועית.

הפתרון הנכון הנוסף (ברירת מחדל) הוא למנוע מגז מימן גופרי להגיע לקומות המגורים.

מידע נוסף

מדוע האשפה מסריחה? התשובה היא כאן.

ההסבר אודות שיטות מניעת היווצרות ריח אשפה הוא כאן.

להתיעצות לחץ כאן

פוסט זה פורסם בקטגוריה אשפה ללא ריח, עם התגים , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.