שוט אשפה איירלוק – התקנה בדירה

יעוד ויתרונות
שוט אשפה כלשהו הוא האלמנט שמעניק לדיירי בניין מגורים רב קומות נוחות רבה – אין צורך לרדת למטה עם האשפה ביד. שוט אשפה איירלוק מעניק את השיא של הנוחות:
• אין צורך לצאת מהדירה כדי לפנות את האשפה ממנה.
• אין צורך לאצור את האשפה בתוך הדירה – כל האשפה תעוף מייד וישר לתוך השוט.
• גם אם השוט עסוק בפעולה אחרת, אין צורך להמתין עד שהוא יתפנה – הדייר יכניס את האשפה אל תוך המצנח והשוט יצניח אותה בבוא הזמן.

תקנות התכנון והבניה
תקנות התכנון והבניה חלק ו' סימן ד' פרט 6.16 סעיף 4 קובעות: "בדירת מגורים יותקן מצנח אך ורק במרפסת המטבח". ההגבלה כנראה נובעת מפחד להכניס את הריח החריף לתוך דירת מגורים. שוט אשפה איירלוק פותר את הבעייה לגמרי. הנסיון מוכיח ששוט אשפה איירלוק אשר הותקן במפעל ליצור תרופות עם דרישות הגייניות גבוהות ביותר עומד בכל הדרישות.

כאן ניתן לראות סרטון אודות שוט אשפה איירלוק

עקרון התפקוד
לכל מצנח דירתי ישנה דלת שסוגרת פתח המצנח ומדף שחוסם יציאה מהמצנח אל תוך שוט האשפה. הדייר מכניס את האשפה לתוך המצנח. האשפה נמצאת במצנח מספר שניות עד שמערכת בקרה של השוט תפתח את המדף והאשפה צונחת בתוך צינור השוט.

דוגמאות תכנון
דוגמה א' היא דוגמת תכנון בניין מגורים עם 2 דירות בכל קומת מגורים טיפוסית. השוט מתוכנן במרפסת המטבח. בכל קומה ישנם 2 מצנחים אשר מאפשרים פינוי אשפה מתוך כל אחת מ- 2 הדירות. מערכת בקרה של השוט תדאג לא לפתוח שני מדפים באותה הקומה בו-זמנית.
דוגמה ב' היא דוגמת תכנון בניין מגורים עם 4 דירות בכל קומת מגורים טיפוסית – לכל זוג דירות יש שוט אשפה איירלוק.

איכות הסביבה
שוט אשפה איירלוק מעניק לכל דייר רמת נוחות עליונה בתהליך פינוי האשפה מדירתו. ידוע שנוחות הדייר היא גורם מכריע בשיתופו בתהליך הפרדת האשפה במקור. לכן שוט אשפה איירלוק הוא גם אלמנט יוקרתי וגם פתרון מוחלט להפרדת האשפה במקור בבניין רב קומות.

כאן ניתן לראות סרטון אודות שוט אשפה איירלוק

 התקנת שוטים בתוך הדירות זה לא רעיון חדש. להלן דוגמאות מהעולם: התקנת שוט אשפה במטבח והתקנת שוט כביסה בחדר אמבט:

להתיעצות לחץ\י כאן

פוסט זה פורסם בקטגוריה שוט אשפה איירלוק. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.