הפרדת האשפה במקור בעזרת שוט אשפה חכם, תפקוד תקין

   מסמך זה מיועד להפנות את תשומת לבם המתכננים והרשויות לדרישות סף בתכנון מערך הפרדת האשפה של בניין רב קומות לצורך הבטחת תיפקוד תקין של המערך.

   הפרדת האשפה – מטרות
מטרת הפרדת האשפה היא קבלת כל פרקציות האשפה בכלי אצירת אשפה נפרדים ע"מ לאפשר את ניצולן כחומר גלם לתעשייה. משימת הפרדת האשפה במקור מחולקת לשני שלבים:
- הפרדה בין פרקציות האשפה עוד לפני שהן מתערבבות – משימה זאת מוטלת על הדייר.
- לשמור על ההפרדה בין הפרקציות עד להגעתן למפעל מיחזור או ליעד אחר – משימה זאת מוטלת על רשות מקומית. יזמי הבניה ו\או קבלני הבניה במשימה זו הם לא בעלי עניין.

   הפרדת האשפה במקור בבניין רב קומות
שיטת ההפרדה מבוססת על שיתוף פעולה מצד הדיירים אשר מפרידים בין פרקציות האשפה כבר בדירתם. הדיירים ישתפו פעולה אך ורק בתנאי שתהליך פינוי האשפה מדירותהם יהיה נוח ופשוט. שוט אשפה מיועד לעזור לדיירים להוריד את האשפה מקומות מגורים אל איזור אצירת האשפה שבתחתית הבניין. שוט אשפה חכם ( מצנחת חכמה ) מאפשר להוריד את הפרקציות השונות של האשפה באותו הצינור ללא ערבוב בין הפרקציות. ישנן מספר שיטות הפעלת שוט אשפה חכם. להלן תאור השיטה הנכונה המאפשרת לשמור על שיעור של 100% בהפרדת האשפה:
1. הדייר יוצא מהדירה ומגיע לחדר פינוי האשפה הקומתי עם האשפה ביד, למשל, שקית עם אשפה אורגנית.
2. הדייר לוחץ על אחד מהלחצנים בפנל שמעל הדלת, במקרה זה על לחצן "אשפה אורגנית".
3. כתוצאה מהלחיצה נעילת הדלת מתבטלת. הדייר פותח את הדלת, מכניס את האשפה (את השקית) לפתח ומשחרר את הדלת. הדלת נסגרת והאשפה צונחת.
4. הלחיצה על הלחצן גורמת לשינוי במצב מתקן ניתוב האשפה אשר נמצא מתחת לקצה התחתון של שוט האשפה. המתקן ינתב את האשפה לתוך כלי האצירה המתאים.
5. בזמן צניחת האשפה כל הדלתות של שוט האשפה נעולות כדי למנוע ערבוב בין הפרקציות השונות של האשפה.

המסקנות:
- בעת כניסתו של הדייר לתוך חדר אצירת האשפה הקומתי דלת השוט צריכה להיות נעולה ע"מ לגרום לדייר צורך ללחוץ על הלחצן ובכך לידע את מערכת בקרת השוט על סוג האשפה שבידו.
- בעת צניחת האשפה בתוך השוט כל הדלתות של השוט נעולות למניעת עירבוב בין הפרקציות השונות של האשפה.

לסרטונים ומצגות לחץ/י כאן.

להתיעצות לחץ\י כאן

פוסט זה פורסם בקטגוריה שוט אשפה חכם. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

סגור לתגובות.